Kavli Cheese Dip
Möjligheten
Som en av Sveriges marknadsledare inom mjukost ville Kavli kunna erbjuda en god ostdipp med riktligt med cheddar och därmed etablera sig i texmex-hyllan. Uppdraget blev att ta fram ett tydligt lanseringskoncept som skulle gå att ta ut sömlöst i både traditionell räckviddsmedia, sociala kanaler och butik. Kommunikationen skulle gå i linje med Kavlis befintliga manér och liera med deras brand position statement – Gör världen mjukare.
Utveckling
I en värld där vi dagligen matas med tråkiga nyheter och en vardag som alltför ofta känns som en grå, disig ridå, ville vi driva med det faktum att vi ibland är påväg mot en dipp. Konceptet Upptäck livets goda dippar gav kampanjen en humoristiskt twist som matchar Kavlis positionering.
Visuellt gick vi all in på osten där vi med hjälp av CGI fick fram enhetliga stillbilder och rörliga uttag som effektivt kunde appliceras i mediakanalerna.
Efter en lyckad lansering och ett uppskattat lanseringsmaterial är det dags att ta nästa steg i konceptet. Så håll utkik efter nya dippiga moments i höst!