Logo

Täta samarbeten, skarpa idéer och verkligt värde. Inget brus. Bara kommunikation som flyttar människor och varumärken framåt.

Kalles kaviar

Möjligheten
Det är få svenska varumärken som rör upp känslor som Kalles. Å ena sidan har vi den ikoniska tuben som alla har en mer eller mindre kärleksfull relation till. Å andra sidan har vi smaken som delar befolkningen i för eller mot. Med det som utgångspunkt fick vi uppdraget att bygga en ny reklamvärld för Kalles Kaviar med målet att skapa kommunikation som både engagerar, bidrar till ökad frekvens och kan gå som en röd tråd från varumärkesbyggande kanaler ända ner till kyldisken. Kalles behövde kännas relevant igen, skapa ny uppmärksamhet och buzz, inte fortsätta kommunicera flygande äggmackor i olika former.

Utvecklingen
Vegan, vegetarian, kavian – ja alla vill vi tillhöra något. Genom plattformen Kalles kavianer skapande vi en ny reklamvärld för Kalles som framför allt vänder sig till alla som älskar Kalles med uppmaningen att vara lite mer som Kalle och släppa ut sin inre kavian. Enligt en vi-och-dom-retorik inspireras kavianerna av Kalles avslappnade och inkluderande livsstil. De säger ja och inte nej. De gillar allt som är kul och lever livet i nuet. De är spontana såklart, ganska rakt på sak och ordnar gärna ett bus eller två, allt för att sprida glädje omkring sig. De går helt enkelt genom livet med glimten i ögat och gör det förstås med en tub Kalles kaviar som sin ständiga följeslagare. En dag utan kaviar är nämligen helt otänkbart. Är du själv kavian så nickar du förstås instämmande just nu.

Kalles Bild 2
OOH mock 4-5

More Work

Smekab Citylife