Blivakker /Cocopanda
Möjligheten
Norges största näthandel inom skönhet har gjort en fantastisk resa sedan starten 2007. Kännedomen har ökat stadigt och omsättningsrekorden har avlöst varandra. Däremot har varumärkesupplevelsen inte följt samma utveckling och man har börjat uppfattas som oinspirerande. För systervarumärket Cocopanda, representerat i Finland, Sverige och Danmark har läget varit än värre med en otydlig varumärkespositionering, där man uppfattats mer som en rationell prispressare än en plats för inspiration. Med andra ord fanns här massor av potential för att skapa en ny, mer inspirerande värld. I december 2023 vann vi pitchen och i januari rivstartade vi processen framåt.
Utvecklingen
Tillsammans med Silver satte vi grunden för en ny varumärkesplattform baserad på Blivakker/Cocopandas befintliga brand purpose ”We inspire you to feel amazing”. Grundinsikten blev att vrida perspektivet från varumärket till konsumenten, från ”vi” till ”du” och där fann vi snart vårt koncept. Med ”No one gets ready like you” kunde vi bygga en plattform som utgick från att smink och skönhetsprodukter inte främst handlar om att förändra utseenden utan snarare om att förstärka sin personlighet. Allt mynnade ut i en visuell och kommunikativ värld som berättade att alla gör sig redo på sitt unika vis – vid olika tider, på olika platser, med olika behov och av sina individuella skäl. Så från nya Blivakker och Cocopanda är budskapet kort och gott: stay unique, be yourself, feel amazing. No one gets ready like you.